123 dagar kvar

0kommentarer

...sen är dags för allvaret.

Massa jobb (förhoppningsvis, haha)

Nej, men nu har jag iallafall varit lite duktig och sökt sommarjobb.
...Kan ju alltid hoppas på det bästa !

Alla längtar till studenten. Men sen då? Dagen efter... då är det dags att jobba. Eller så är man arbetslös?
Ingen skola att komma tillbaka till, till hösten. Inga mer studiebidrag... Allt försvinner,
Så det kanske dags att försöka få tag i några jobb !


Just ja, fick en fråga här om veckan. Vart jag hade sökt till mitt förra sommarjobb på Mälarsjukhuset. Hur länge jag jobbade och vad det var för arbetsuppgifter...
-Jag hade en väldans tur förra året när jag fick mitt sommarjobb. Jag skulle helt enkelt bara följa med min kompis på "intervju" till sjukhuset, för att visa vägen dit. När vi väl kommer fram möter jag arbetsgivaren, så hon frågar om jag också ville söka sommarjobb dit, eftersom de behövde semestervikarier... Och självklart blev svaret, Ja! ... Det kallar jag riktig tur :) Men om man ska försöka söka dit är nog det bästa sättet att ringa dit, eftersom de inte har någon annons ute om sommarjobb!

Jag fick jobba några veckor under sommaren, tror det blev 16 dagar (+ extra dagar, då de behövde extra personal).. Inte direkt så många dagar, men det var skönt..hehe. 7.00-16.00 varje dag, förutom på helgerna. Då var det 6.30-16.30 .. Riktiga pass

Uppgifterna varierade mycket. Men i början blev det mest att få stå i disken, så man fick lära sig var alla grejer hörde hemma. Man fick även testa på att vara i köket. Uppdelat i varm/kall/dietkök.


Kommentera

Publiceras ej