Hemma från en awesome kryssning.

0kommentarer

Hejsan allihop!

Nu är jag äntligen hemma, efter allt kaos som har hänt dom senaste timmarna.
Jag kanske ska börja med att skriva om det, o sen ta ett senare inlägg om själva kryssningen. Det låter bra tycker jag :)

Såååå
Vart ska jag börja?!


*Mickis & jag gick in på toaletten vid Club Copacabana, men jag väntade utanför på henne. Medan jag står å väntar på henne kollar ja runt lite i rummet, och ser en fot sticka ut under en av toaletternas dörr. Fyy vad jag fick panik. Jag va tvungen att säga till en kvinna att kolla till henne. För foten rörde sig ju inte.
När väl Mickis kommer ut har foten rört sig så benet också är utanför dörren.
Det var riktigt äckligt, fötterna såg helt konstiga ut...lederna såg ut att vara ur led eller något. 
Nej usch, kan knappt tänka på det. Jag fick en chock, tänk så skulle hon inte ha rört på sig alls?! Men som tur var kom iaf en vakt efter typ 10 min... Jag fick inte reda på vad som hade hänt men att hon hade fått åka ambulans när vi kom fram till Stockholm.

okej, nästa sak:

*Busschauffören som körde oss till stockholm igår sa att vi skulle till buss nummer 20 idag. Så då var det klart att vi gick dit. Vi prickade av oss i listan och satte oss i bussen. Men vi åkte aldrig iväg, eftersom det var för mycket folk på bussen. Så vi fick vänta och vänta, men ingenting hände.
Alla börja bli otåliga... Men efter många om och men så hade just våran "familj" fått ombokade platser, så vi skulle till buss 6. Guuuud så pinsamt ?!?!?! Kunde ingen berätta det för oss!?!?
Fyyy, och tror ni inte att dom som satt på den bussen blev arga på oss för att vi inte hade kommit tidigare. Alla bara gnällde. Varför var det just vi som skulle ha andra platser? ORÄTTVIST !

Sista grejen:

*När vi väl var framme i E-tuna skulle ja ta mina påsar i bussen och gå ut, men jag kom på att min handväska var borta. Den var varken i nån påse eller under sätet. Jag fick panik, hur skulle ja klara mig utan mina bank-kort o legitimation & min kära kamera. Nästan allt var i den (förutom mobilen). Och väskan var borta! Men jag trodde nästan den skulle ligga kvar i den andra bussen som vi skulle ha åkt med. Så det var bara att sitta o vänta på den, som kom efter en 20 min. En sten ur mitt hjärta föll när Lasse hittade väskan nästan längst bak under ett säte. Woow vilken tur!



Nej, nu är det slut på de tragiska sakerna. Det räckte tycker jag !
Nu ska jag packa upp allt, sen blir det bilder & sånt från kryssningen.

Vänta & se :)

/R

Kommentera

Publiceras ej